Mediální džungle aneb Jak jsem jela do rozhlasu

20. 08. 2016 11:15:08
Každý ředitel kulturní instituce s jásotem vítá příležitost prezentovat práci jemu svěřené organizace v médiích.

A obzvlášť pokud se ta možnost týká akce nejnavštěvovanější a nejpopulárnější – historických slavností, konaných navíc ve městě památek UNESCO. Stejně tak i já – jsouc 10. srpna telefonicky oslovena redaktorem regionální stanice veřejnoprávního rozhlasu. Po deseti minutách pan redaktor volal znovu s dotazem na moji případnou účast na některé z kandidátek do podzimních voleb. Nikde nejsem – ujistila jsem ho. O šest dní později jsem dostala se znalostí věci vypracované okruhy otázek a z doprovodného mailu jsem zjistila, že jsem za dva dny očekávána přímo ve studiu, kde mě čeká živé vysílání face to face, nikoli přes mobil, jak jsem se původně domnívala. Nicméně jsem si zpřeházela nabitý pracovní program a v den D, tedy 18. srpna s drobným předstihem vyrazila směr krajské město.

Asi v polovině cesty mi zvoní mobil – volá můj redaktor. Jsem na cestě, určitě stíhám – ani nestačím doříct větu a redaktor mi pohřebním tónem oznamuje, že nemohu v rádiu hovořit. Právě prý „zjistili“, že jsem v zastupitelstvu. Ano, jsem, v mém rodném městě Třebíči, ale znovu opakuji, že toto moje dlouholeté angažmá nemá pranic společného s krajskými volbami. Bohužel, taková jsou pravidla - sděluje druhá strana. Otáčím tedy vozidlo těsně před cílem a zklamaně se vracím domů.

Za několik minut zvoní mobil znovu. Opět rozhlas, tentokrát redaktorka. Chtěla si mě prý vyzpovídat před mojí relací, ale od kolegy už ví....... Tak prý jestli bych jí nezodpověděla dotazy ke stejnému tématu aspoň po telefonu. Naživo to nejde a po telefonu ano? Divím se, ale mladý hlas mě uzemňuje odpovědí – MY JSME ZPRAVODAJSTVÍ, MY MÁME JINÁ PRAVIDLA. Nu, dobrá, zavoláme si tedy za deset minut, hluk z auta prý nevadí...... Za deset minut skutečně znovu zvoní mobil, já poslušně odvykládám podrobnosti o nejatraktivnějších částech programu i o změnách, zapříčiněných stavebními uzávěrami v našem městě, rozloučíme se a je vymalováno.

Do své kanceláře se vracím těsně před začátkem plánovaného rozhovoru. Kolegyně na mě udiveně hledí, na počítačích naladěné on-line vysílání, na kamerovém záběru prázdná židle, sluchátka na stole. Čekáme, jak redaktor vysvětlí nepřítomnost hosta, kterého od rána avizovali. Nijak. Pouští reprízu nějaké dřívější relace. Pak přicházejí zprávy. Ale ani tady můj hlas nezazní, jen ona mladá redaktorka vyčerpávajícím způsobem podrobně přetlumočí posluchačům informace, které jsem jí po cestě sdělila do telefonu.

A co dál? Dál nic. Žádný kontakt, žádná omluva. Nic.

Nedalo mi to a prostudovala jsem podrobně Pravidla Českého rozhlasu v souvislosti s volbami do zastupitelstev krajů a do 1/3 Senátu Parlamentu ČR 2016. Ani v celém dokumentu, ani v konkrétním Čl. 6. Pravidla pro zvaní hostů do vysílání jsem nenašla žádný zásadní důvod, proč by řadová obecní zastupitelka, zvolená navíc za „pouhé“ hnutí, tedy nikoli za některou z parlamentních politických stran nemohla informovat posluchače o kulturní akci.

A i kdyby – pro příště bych si dovolila vyzvat vedení veřejnoprávní instituce Český rozhlas, aby zvážilo přidat k obsáhlému dokumentu o tom, co se před volbami smí a nesmí i drobný dovětek o slušném chování.

Autor: Jaromíra Hanáčková | sobota 20.8.2016 11:15 | karma článku: 22.48 | přečteno: 776x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 739

Jaromíra Hanáčková je ředitelka Městského kulturního střediska Třebíč, zastupitelka města Třebíče.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...