Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

To nevymyslíš, aneb Víkend příjemný, pohodový, relaxační

Po perném pracovním týdnu konečně víkend. Strávím ho na chalupě, bude jistě příjemný, pohodový, relaxační. Určitě se mi podaří nabrat energii do dalších dní.........

Moje chalupa není připojena na kanalizaci, pouze na jakýsi krátký úsek odpadních trubek, trativod se tomu na vsi říká. Možná proto, že nikdo neví, kam vede a kde končí. Ale hlavně asi proto, že se veškerý tekutý domovní odpad pomocí tohoto geniálního vynálezu během své cesty prostě ztratí. Nepovolené, ekologicky nepřípustné, zato jednoduché a účinné. Pokud ovšem nedojde k ucpání staré cihlové kanálové vpusti v nejnižší nadmořské výšce dvora........ Dala jsem se do práce. Až na samém dně, po postupném odstranění neuvěřitelně páchnoucích vrstev jsem našla důvod havárie – starou psí misku. Pak jsem se umyla a rozhodla se odměnit procházkou podzimním lesem. Samozřejmě s mým věrným psím kamarádem, jedenapůlletým hovawartem. Prošli jsme stodolou, jenže sotva jsem otevřela druhá zadní vrata na zahradu, pes nastartoval první kosmickou a pak už to jen lítalo. Peří, sousedova mladá slepice, pes....... a já, běžící zpátky do chalupy pro silnější lákadlo, než je polomrtvé odrostlé kuře. Jak jistě tušíte, skončilo to tragicky. Abych mrtvou slepici psovi vůbec sebrala, musela jsem obětovat asi půl kila salámu........ Ubrečená jsem zavřela psa do chalupy a odkráčela na druhý konec vsi za spřátelenou sousedkou poradit se, co mám dál dělat. Ta se jen ujistila, zda celou tu akci nikdo nepovolaný neviděl a s moudrostí svých osmi křížků mi poradila, ať mlčím a slepici zlikviduji někde mimo obec. Tož jsem vše provedla podle rady, slepici pomocí klacku nažďuchala do igelitky, zabalila do druhé tašky a nechala ve stodole s tím, že ji později někde pohřbím. A učinila jsem druhý pokus absolvovat poklidnou podzimní procházku se psem, taky proto, abych jeho i sebe uklidnila.

Pes na procházce poslouchal jak hodinky, plnil příkazy s radostí, všechno probíhalo v normálu. Vraceli jsme se domů, prošli jsme zahradní brankou, já pustila psa z vodítka - a on najednou vystartoval podruhé. Další slepice, opět toho stejného souseda, ale tentokrát těžkotonážní nosnice. Pes ji skokem dohnal, slepice krákala, pes s ní mlátil o zem a snažil se ji trhat, já hystericky křičela a honila je oba, prostě cirkus neuvěřitelný. Pes si zoufale krákorající slepici zatáhl do stodoly, já běžela domů pro další salám. Salám došel, tak jsem rychle sbalila pečené maso a zpátky do stodoly, s úmyslem pokusit se za ně tu slepici vyměnit. Dokud krákorala a bránila se, nebyla šance, ale pak ji - zřejmě starou veteránku - napadlo dělat mrtvou. To psa udivilo, tak ji položil na zem a šel si ke mně pro maso. Využila jsem příležitost a skočila po slepici. Ta se tím zase probrala, ale to už jsem ji pevně držela. Byla dost pocuchaná, křídlo zlomené, peří oškubané a na zádech krvavé rány. Zavřela jsem psa ve stodole, a v šoku a se slzami jsem v náručí hladila vyděšenou poraněnou slepici, které bych se jindy nedotkla „ani klackem“.

Nedalo se nic dělat, musela jsem se jít majiteli oběti přiznat. Tedy samozřejmě jen tragédii číslo dvě. Byla ve mně malá dušička, soused je známý venkovský pruďas. Ale proběhlo to v klidu, starý pán pronesl jen "Ludre jedne!" Doteď nevím, jestli myslel mě a slepice, nebo jen slepice....... Vzal si ode mě zraněnou slípku a odkráčel dozadu na zahradu spravit díru v plotě. A já teď sedím ve své chaloupce, uklidňuji piškoty evidentně lovecky naladěného psa a slivovicí svoje pocuchané nervy a přemýšlím, jestli by mi nebylo o víkendu líp v paneláku.......

 

Autor: Jaromíra Hanáčková | sobota 16.11.2013 17:20 | karma článku: 8,19 | přečteno: 456x
  • Další články autora

Jaromíra Hanáčková

Můj Poslední Mohykán

Miluji Novohradské hory. Před lety jsem si na jejich okraji pořídila starší rekreační domek, říkáme mu v rodině hrdě „chalupa“. Trávím tam veškerý svůj volný čas, delší než tři dny, na "otočku" je to přece jen trochu daleko.

9.10.2016 v 20:06 | Karma: 16,74 | Přečteno: 673x | Diskuse| Ostatní

Jaromíra Hanáčková

Mediální džungle aneb Jak jsem jela do rozhlasu

Každý ředitel kulturní instituce s jásotem vítá příležitost prezentovat práci jemu svěřené organizace v médiích.

20.8.2016 v 11:15 | Karma: 22,80 | Přečteno: 776x | Diskuse| Ostatní

Jaromíra Hanáčková

Neznámý hrdina Antonín Kalina

Vláda projednává návrh udělení vysokého státního vyznamenání – Řádu Bílého lva – siru Nicholasi Wintonovi za záchranu stovek dětí. Skvělý záměr, skvělý člověk. Při té příležitosti mě ale napadá – a co Antonín Kalina? Že ho neznáte? Tak si ten příběh v krátkosti poslechněte, stojí to za to.

16.6.2014 v 10:10 | Karma: 34,62 | Přečteno: 2646x | Diskuse| Ostatní

Jaromíra Hanáčková

....... a bylo ticho jak v chrámu Páně

Mám moc ráda sakrální architekturu. S otevřenou duší vnímám prostou krásu venkovských kostelíků, obdivuji monumentální nádheru gotických chrámů, v úžasu vzhlížím k freskovým stropům barokních bazilik. Miluji to posvátné prostředí - ticho, klid, mír, staletou energii....... probouzí ve mně pocity úcty a obdivu.

1.6.2014 v 20:40 | Karma: 14,72 | Přečteno: 649x | Diskuse| Ostatní

Jaromíra Hanáčková

Nejen holocaust

Každoročně pořádáme v Třebíči touto dobou vzpomínkovou akci na paměť tragické události z nedávných dějin našeho města - odjezdu květnových transportů s židovskými obyvateli v roce 1942. Připomínku cest bez návratů, vlaků do Terezína. Nebývá to masová záležitost - přijedou rodiny několika málo přeživších, zástupci brněnské židovské obce, nechybí vedení města. Pietní a důstojné vzpomínce dodává mezinárodní vážnosti pravidelná přítomnost izraelského velvyslance a konzula.

17.5.2014 v 20:15 | Karma: 13,70 | Přečteno: 478x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schválila vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:28

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  15:19

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

ANO bylo pro zvýšení věku odchodu do důchodu. Havlíčkovi vadí zápis z Hradu

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:14

Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 739x
Jaromíra Hanáčková je ředitelka Městského kulturního střediska Třebíč, zastupitelka města Třebíče.